انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

از بین بردن مو‌های زائد بدن همیشه یکی از مشکلات بسیاری از افراد بوده است. امروزه استفاده از لیزر الکس در از بین بردن مو‌های زائد بدن، نسبت به روش‌های پیشین طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا استفاده از روش‌های قدیمی‌تر مانند پودر موبر، اپیلاسیون و غیره علاوه بر اینکه زمان زیادی را باید برای آن‌ها صرف می‌کرد، پس از مدت کمی دوباره مو رشد کرده و به حالت قبلی خود باز می‌گشت. به همین دلیل بسیاری از زیباپسندان استفاده از روش‌های دائمی‌تر را ترجیح می‌دهند.

در این مقاله از مرکز پوست و زیبایی نیکان به مهم‌ترین و موثرترین روش‌ها می‌پردازیم.

انواع دستگاه‌های لیزر

انواع دستگاه لیزر

دستگاه‌هایی که برای از بین بردن مو‌های زائد بدن استفاده می شوند دو دسته هستند:

  •  دسته‌ی لامپ‌های نوری فشرده و یا شبه لیزر، مانند ایلایت، IPL
  •  دسته‌ی نوری لیزری مانند لیزر الکس، دایود و غیره.

 لیزر الکس (الکساندرایت)

طول موج این لیزر ۷۵۵ نانومتر است. این طول موج بهترین طول موج برای از بین بردن ریشه و ساقه موها است که ۱۰۰ درصد فولیکول مو را از بین می‌برد.

همچنین انرژی این طول موج بیشتر در قسمت‌های سطحی پوست پخش می‌شود. افرادی که پوست تیره دارند باید توجه کنند که مقداری از انرژی این طول موج به رنگ دانه‌های تیره پوستشان جذب می‌شود و گاهی ممکن است باعث ایجاد گرما و یا سوختگی سطحی شود. البته با وجود سیستم قوی سرما ساز، این گرما خنثی می‌شود و از سوختگی پوست جلوگیری می‌کند.

دستگاه‌ لیزر الکس برند‌های مختلفی دارد که بهترین برند‌های آن آمریکایی هستند. در کشور ما دو برند کندلا و سایناشور وجود دارد.

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

یکی از انواع دستگاه‌های لیزر الکس، دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا آمریکا است که طول موج آن ۷۵۵ نانومتر می‌باشد. البته این طول موج قابل تغییر و تنظیم مجدد نیز است. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به دقت بالا و نفوذ به عمق پوست نیز اشاره کرد.

طول درمان با استفاده از این دستگاه کم‌تر است. همچنین دستگاه الکساندرایت کندلا دارای یک سیستم سرما ساز قوی نیز می‌باشد که مانع از احساس هرگونه درد و یا سوزش به هنگام درمان می‌شود. استفاده از این دستگاه راحت و آسان است. همچنین در این دستگاه از جواهر الکسا استفاده می‌شود که مرغوب‌ترین و بهترین نوع آن در آمریکا تولید می‌شود.

مرکز پوست و زیبایی نیکان افتخار دارد با استفاده از پزشکان و متخصصین مجرب و با استفاده از مدرن‌ترین و بهترین دستگاه‌های لیزر به شما عزیزان خدمات منحصر به فردی را ارائه دهد.

دستگاه لیزر الکساندرایت سایناشور

دستگاه الیت پلاس که از دو نوع لیزر ان‌دی‌یاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر (این لیزر برای انواع رنگ پوست از جمله تیره، روشن، برنزه و غیره مناسب است) و لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر استفاده می‌کند، جدید‌ترین و بهترین محصول شرکت سایناشور آمریکا است.

از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به تنظیم طول موج، سطح انرژی، عرض پالس، فرکانس اشعه‌ی لیزر و اندازه هندپیس‌های متنوع اشاره کرد. دستگاه الیت پلاس شرکت سایناشور، در صورت تمایل مشتری می‌تواند بر روی هندپیس‌های ۲۰،۲۲ و ۲۴ میلی‌متری نیز تنظیم شود که باعث افزایش سرعت در روند درمان خواهد شد. این دستگاه دارای یک سیستم خنک کننده‌ی قوی است که ساخت کشور آلمان می‌باشد و می‌تواند دما را تا ۳۰- درجه‌ی سانتی گراد خنک کند. بنابراین ناحیه‌ی تحت درمان به راحتی خنک شده و از هرگونه احساس درد و یا سوزش نیز به آسانی جلوگیری می‌شود.

رفع مو‌های زائد بدن و صورت با ریسک کم و سرعت بالا، رفع لکه‌های پوستی، رفع قرمزی صورت که بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید بوجود آمده، رفع کک و مک، جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌های آن از جمله کاربرد‌های دستگاه لیزر الکساندرایت سایناشور محسوب می‌شود. به طور کلی این دستگاه در مقایسه با دستگاه لیزر کندلا عملکرد بهتر و بیشتری دارد که برای جلب رضایت شما مشتریان عزیز در مرکز پوست و زیبایی نیکان ارائه می‌شود.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود

یکی دیگر از انواع دستگاه‌های لیزر، دستگاه لیزر دایود است. طول موج این دستگاه ۸۰۸ نانومتر است که در مقایسه با طول موج دستگاه لیزر الکس مقداری بیشتر است. به همین دلیل میزان نفوذ این لیزر در عمق پوست نیز بیشتر است. لیزر دایود در رفع مو‌های نازک و کرک ضعیف عمل می‌کند و جلسات درمان نیز بیشتر هستند. در حالی که دستگاه‌های لیزر الکس این کار را به راحتی انجام می‌دهند و مقرون به صرفه‌تر هستند.

دستگاه لیزر دایود به دلیل طول موج بیشتر، درد و سوزش بیشتری به هنگام درمان ایجاد می‌کند در حالی که دستگاه‌های لیزر الکس به دلیل داشتن سیستم خنک کننده‌ی قوی از درد و سوزش به هنگام درمان به خوبی جلوگیری می‌کنند.

همچنین دستگاه‌های لیزر الکس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کار با آن‌ها بسیار راحت و سریع است. ولی در دستگاه لیزر دایود قطر سر لیزر کوچک‌تر است. به همین دلیل مدت زمان بیشتری را برای درمان و استفاده از آن باید صرف کرد.

دستگاه آی پی ال (IPL)

یکی دیگر از دستگاه‌های مورد استفاده در رفع مو‌های زائد بدن، دستگاه IPL است. در این دستگاه از لیزر استفاده نمی‌شود بلکه در آن فلش لامپ‌های زنون وجود دارند که چند طول موج‌ ایجاد می‌کنند. دستگاه IPL یکی از دستگاه‌های محبوب در از بین بردن موهای زائد بدن، رفع تیرگی جای جوش، آکنه و همچنین جوان سازی پوست است. این روش در مقایسه با استفاده از دستگاه‌های الکس ارزان‌تر است و در مقابل اثر بخشی کم‌تری نسبت به آن‌ها دارد و ممکن است دوباره موها رشد کنند و شما مجبور به استفاده از روش‌های قطعی‌تری شوید‌.

دستگاه IPL با استفاده از پالس نوری شدید، موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن را بدون خطر و به آرامی از بین می‌برد. در این روش، گرمای ایجاد شده برای از بین بردن موها کم‌تر است، در نتیجه باعث آسیب و یا سوختگی پوست نمی‌شود.

الکترولیز موهای زائد بدن

الکترولیز

الکترولیز، از دیگر روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن است. در این روش سوزن بسیار باریک و نازکی به فولیکول مو وارد شده و پیش می‌رود تا به ریشه‌ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از سوزن عبور کرده و ریشه‌ی مو را از بین می‌برد و موها به راحتی از بین می‌روند. الکترولیز روشی است که اگر به درستی انجام شود دائمی است و موهای زائد بدن شما دیگر رشد نخواهد کرد. اما در این روش هر مو باید به طور جداگانه تخریب شود. به همین دلیل روشی بسیار کند و پر هزینه است. اگر موهای زائد بدن شما زیاد باشد مدت زمان مورد نیاز برای از بین بردن آن‌ها ممکن است تا یک، دو و یا چند سال نیز طول بکشد. از این رو این روش برای رفع موهای زائد قسمت‌های بزرگ بدن مانند بازو، شکم و غیره توصیه نمی‌شود.

همچنین انجام این روش ممکن است کمی دردناک باشد. خصوصا در نواحی حساس بدن مانند بالای لب. اگر جریان الکتریکی با فرکانس بالا استفاده شود باعث زخم و صدمه دیدن پوست می‌شود که بسیار خطرناک است.

مشاورین ما در مرکز پوست و زیبایی نیکان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند تا با انتخاب موثرترین روش رفع موهای زائد بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.