تاثیر آب در زیبایی پوست

تاثیر آب در زیبایی پوست

تاثیر آب در زیبایی پوست

بسیاری از مردم قدرت نوشیدن آب و تأثیرات مثبتی که می‌تواند بر روی پوست و سلامت کلی داشته باشد را دست کم می‌گیرند. پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است که از شما محافظت، لیپیدها و آب را ذخیره، از دست دادن مایعات جلوگیری و به عنوان تنظیم کننده حرارت عمل می‌کند. نوشیدن آب، طبیعی‌ترین راه برای داشتن پوستی درخشان و سالم است.

تاثیر آب در زیبایی پوست چیست؟

  • افتادگی پوست

ریزش سریع چربی یا کاهش شدید وزن ممکن است باعث افتادگی پوست شود. بسیاری از افراد با روزه آب پوست خود را سفت می‌کنند، اما این یک روش ناسالم است و در واقع می‌تواند آسیب جدی به پوست شما وارد کند. با نوشیدن مقادیر کافی آب به طور روزانه می‌توانید به آرامی پوست خود را سفت کنید.

  • تعادل pH

حفظ تعادل pH خوب در پوست مهم است. pH هر ماده‌ای از 0 تا 14 متغیر است که 14 حاوی بیشترین قلیایی و 0 بسیار اسیدی است. مقدار pH 7 خنثی است و مقدار pH دقیق آب خالص است. دلیل اینکه شما باید آب بیشتری بنوشید این است که مطمئن شوید مقدار pH شما متعادل است. دلیل مهم شستن پوست با آب پس از استفاده از شست‌وشوی صورت با مواد شوینده، حفظ تعادل صحیح pH است.

  • دفع سموم

نوشیدن آب، سموم بدن شما را دفع می‌کند، به خصوص سموم مضری که بر سلامت کلی شما تأثیر می‌گذارند. با افزایش مصرف آب، می‌توانید سموم بدن خود را دفع کنید تا سلامت پوست و بدن خود را بهبود بخشید.

  • کاهش چین و چروک

آب، بدن شما را هیدراته و شاداب نگه می‌دارد و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کند.

مشاورین ما در مرکز پوست و زیبایی نیکان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای نوبت دهی یا مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۱ یا ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۶ تماس بگیرید.