راه‌هایی برای مراقبت از موها

راه‌هایی برای مراقبت از موها

در این مقاله فهرستی از بهترین نکات و راه های مراقبت از موها را کشف کنید.

کارهایی که به شما در مراقبت از موها کمک می‌کنند

  1. موهای خود را منظم بشویید

شستن منظم موهایتان تضمین می‌کند که پوست سر و موهای شما عاری از آلودگی و چربی اضافی است. اگر موهای بسیار خشکی دارید، شستشوی خود را به دو بار در هفته محدود کنید. اگر پوست سرتان چرب است، شستن موهایتان در روزهای متناوب می‌تواند کمک کننده باشد.

  1. از شامپوهای بدون مواد شیمیایی استفاده کنید.

شما نمی‌توانید تمام عوامل محیطی که به موهایتان آسیب می‌زند را کنترل کنید، اما نوع شامپوهایی که استفاده می‌کنید قابل کنترل است.هرچه تعداد مواد شیمیایی موجود در شامپو شما کمتر باشد، موهای شما سالم تر می‌شود. به سراغ شامپوهای ملایمی بروید که مناسب نوع موهایتان هستند.

سولفات‌ها و پارابن‌های موجود در شامپوها که به ترتیب برای کف کردن و نگهداری استفاده می شوند، می‌توانند به مرور زمان باعث تحریک پوست و افزایش خطر اختلالات هورمونی شوند.

راه‌هایی برای مراقبت از موها

  1. بیشتر آب بنوشید

نوشیدن آب به مقدار کافی ، کلید داشتن موی متعادل و سالم است. ممکن است از محصولات و روغن‌های مرطوب کننده مراقبت از مو استفاده کنید، اما اگر حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشید سلامت مو را تضمین می‌کند.

کارهایی که برای سلامت موها نباید انجام دهید

  1. دوش آب گرم

با دوش آب گرم روغن‌های طبیعی پوست سر از بین می ‌رود و خشک و پوسته پوسته می‌شود. دوش آب سرد بهترین گزینه برای شماست و و به شما در مراقبت از موها کمک می‌کند.

  1. شستشوی مو با آب نمک

آب نمک به کوتیکول مو آسیب می‌رساند، پوست سر را تحریک می‌کند و موها را درهم می‌کند. از آب کلردار در استخرهای شنا خودداری کنید.