عوارض مواد آرایشی بر پوست

آیا آرایش روزانه برای پوست شما مضر است؟

بسیاری از محصولات آرایش روزانه شما حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که می‌توانند عملکرد سد محافظ پوست شما را مختل و ورود عوامل بیماری زا به پوست شما را آسان‌تر کنند. در این مطلب به بررسی عوارض مواد آرایشی بر پوست می‌پردازیم.

عوارض مواد آرایشی بر پوست

استفاده منظم از لوازم آرایش می‌تواند عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند و بر سلامت و درخشش طبیعی پوست شما تأثیر بگذارد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی‌توانید از آرایش استفاده کنید. اگر از چند عادت آرایشی سالم پیروی می کنید و محصولات سازگار با پوست را انتخاب می کنید، می توانید هر روز آرایش کنید.

عوارض مواد آرایشی بر پوست

1. منافذ مسدود شده

اگر به طور منظم آرایش می‌کنید و آن را برای مدت طولانی روی پوست خود می‌گذارید، این احتمال وجود دارد که منافذ پوست شما مسدود شود. این اجازه نمی‌دهد پوست شما نفس بکشد و آن را مستعد ابتلا به آکنه، برآمدگی و سایر مشکلات پوستی صورت می‌کند. ممکن است متوجه برآمدگی در اطراف چشم خود نیز شوید.

2. تغییر رنگ

آرایش روزانه عوارض جانبی دارد اما خوابیدن با آرایش در طول شب می تواند تا حد زیادی به پوست شما آسیب برساند. رادیکال‌های آزاد که به دلیل آلودگی و آفتاب ایجاد می‌شوند، می‌توانند بر کلاژن تأثیر بگذارند و پوست شما را ضعیف کرده و منجر به تغییر در رنگ پوست شما شوند. به عنوان مثال، زمانی که رژ لب های ماندگار بیش از 10 ساعت استفاده می شود، رنگ لب های شما را تیره می کند زیرا حاوی موادی است که مانع از اکسیژن رسانی به لب های شما می شود.

3. واکنش آلرژیک

در حالی که برخی از محصولات آرایشی شبیه به هم هستند، مواد تشکیل دهنده از برندی به برند دیگر متفاوت است. محصولات فرموله شده با مواد ملایم به پوست شما آسیبی نمی‌رساند. با این حال محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر مانند پارابن و SLES می توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. اگر به مواد خاصی حساسیت دارید، چنین محصولاتی می‌توانند آن را بدتر کنند. آنها می توانند باعث خارش و ناراحتی پوست شما شوند.

مشاورین ما در مرکز پوست و زیبایی نیکان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای نوبت دهی یا مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۱ یا ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۶ تماس بگیرید.