لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ چیست؟ لیفت با نخ روشی است که در آن از بخیه‌های موقت برای ایجاد یک “لیفت” ظریف اما قابل مشاهده در پوست استفاده می‌شود. در این روش به جای برداشتن پوست شل شده صورت بیمار با جراحی، جراح زیبایی به سادگی آن را با بخیه زدن صاف می‌کند.

این کار باعث می‌شود که پوست کمی به عقب برگردد و در نتیجه صورت را لیفت و سفت کند. نخ‌ها علاوه بر ایده‌آل بودن برای لیفت پوست، به روشی دیگر با پیری با تحریک «پاسخ درمانی» بدن و وادار کردن بدن به هدایت موج‌های زیادی از کلاژن به مناطق تحت درمان مبارزه می‌کنند و این فرایند به دلیل نقش حیاتی کلاژن در روند پیری مهم است.

لیفت با نخ چیست؟

کلاژن تا حدود زیادی بر وضعیت پوست ما تأثیرگذار است. این ماده علاوه بر استفاده برای ترمیم زخم، به قوی، حجیم و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست کمک می‌کند. با افزایش سن، بدن ما به تدریج کلاژن کمتر و کمتری تولید می‌کند که منجر به کاهش 80 درصدی ضخامت پوست در حدود 70 سالگی می‌شود. این کاهش حجم و قدرت عامل بزرگی در ایجاد پوست اضافی و چین و چروک است. با ضعیف‌تر شدن، پوست دیگر نمی‌تواند بافت‌های زیرین خود را به اندازه کافی حمایت کند، به این معنی که جاذبه آن را به سمت پایین می‌کشد و کشیده می‌شود. تزریق کلاژن تازه به پوست صورت در زمانی که علائم شلی پوست هنوز خفیف است می‌تواند به کاهش شلی (با ضخیم شدن و آبرسانی پوست) کمک کند و با تقویت پوست از بدتر شدن این فرایند جلوگیری کند

به عبارت دیگر، این فرآیند باعث جوانسازی مداوم و پیشرونده بافت‌های صورت می‌شود. بیمارانی که لیفت با نخ را به منظور تحریک کلاژن انجام می‌دهند، متوجه بهبود تدریجی رنگ و استحکام پوست خود خواهند شد. در حالی که نخ ها جای خود قرار دارند، پاسخ درمانی بدن به طور مداوم فعال می‌شود زیرا بدن در تلاش است تا نواحی بخیه شده را “درمان” و بخیه‌ها را خارج کند. خوشبختانه از آنجایی که نخ های قرار داده شده در زیر پوست در حین لیفت با نخ بسیار کوچک هستند، بیمار هیچ یک از این اتفاقات را احساس نخواهد کرد. اکثر مردم پس از بهبودی پوست اطراف خود به هیچ وجه نمی توانند بخیه های خود را احساس کنند.

مزایای لیفت با نخ به جای لیفت صورت چیست؟

برای بسیاری از بیماران، بزرگترین مزیت لیفت با نخ به جای لیفت صورت، کاهش زمان بهبودی در لیفت با نخ است. اکثر بیماران لیفت صورت حداقل تا سه روز پس از جراحی نیاز به کمک شبانه روزی از یک مراقب دارند و معمولاً برای بهبودی نیاز به یک تا دو هفته مرخصی از کار دارند.

از طرف دیگر، بازیابی از طریق لیفت با نخ نسبتاً آسان است. لیفت با نخ را می‌توان تحت بیهوشی موضعی به جای بیهوشی عمومی انجام داد، به این معنی که بیماران لیفت با نخ می‌توانند بلافاصله پس از انجام عمل، خود را به خانه برسانند و از خود مراقبت کنند و فقط برخی از بیماران پس از کشیدن نخ کمی درد، قرمزی و تورم را تجربه می‌کنند پس از لیفت با نخ به ندرت به داروهای ضد درد قوی نیاز است و این امر باعث می شود که بیماران راحت تر به روال عادی خود بازگردند. بنابراین این روش برای افرادی مشاغل پرمشغله و سختی دارند ایده آل است.

مراقبت‌های پس از لیفت با نخ

در حالی که بازیابی لیفت با نخ بسیار فشرده نیست، بیماران همچنان باید در حین بهبودی اقدامات احتیاطی جزئی را انجام دهند.

• حداقل یک هفته پس از قرار دادن نخ ها، صورت خود را به شدت مالش ندهید.
• همچنین باید سعی کنید سر خود را کمی بالا نگه دارید و هنگام خواب مستقیماً روی صورت خود غلت نزنید.
• از آنجایی که انجام لیفت با نخ بسیار آسان تر از جراحی لیفت صورت است، بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

کلینیک زیبایی نیکان بیوتی با تجهیزات پیشرفته آماده ارائه خدمات لیفت با نخ می ‌باشد.

برای مشاوره با شماره 22952001 – 22952006 تماس بگیرید.