مراقبت از پوست در فصل بهار

5 توصیه برای داشتن پوستی سالم در فصل بهار

مراقبت از پوست در فصل بهار

حتی در روز های ابری از ضد آفتاب استفاده کنید

ضدآفتاب فقط برای روزهایی که در ساحل می‌گذرانید کاربرد ندارد، حتی روزهای ابری می‌توانند با اشعه‌های فرابنفش به پوست شما آسیب برسانند، پس از پوست خود دفاع کنید! از ضدآفتاب حتی در روزهای ابری برای مراقبت از پوست خود در برابر آسیب‌های خورشید استفاده کنید.

میوه و سبزیجات تازه بخورید

یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت آب بیشتر در طول روز خوردن میوه و سبزیجات به عنوان میان وعده است. میوه و سبزیجات حاوی آب، ویتامین و سایر مواد مغذی می‌باشد. بهترین مواد غذایی برای داشتن یک پوست سالم عبارتند از: بروکلی، سیب، هویج، هندوانه و… مطالعات نشان می‌دهد مرکبات به طور خاصی برای سلامت پوست مفید می‌باشند.

ورزش کنید

ورزش باعث افزایش جریان خون می‌شود که این افزایش به حفظ سلامت سلول‌های پوست کمک می‌کند و در نهایت سلامت سلول‌های پوست باعث سلامت پوست خواهند شد. لزومی برای باشگاه رفتن وجود ندارد، می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه یوگا کنید یا به یک پیاده روی دلنشین در هوای بهاری بروید.

خود را هیدراته کنید

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن به شمار می‌رود و اعضای بدن شما به آب نیاز دارند. مصرف آب مانع خشکی و چروک شدن پوست شما می‌شود.

پوست خود را لایه برداری کنید

اولین قدم در مسیر داشتن پوستی درخشان با لایه برداری از لایه ماندگار زمستان آغاز می‌شود. حتی اگر سلول‌های پوست دائماً بازسازی ‌شوند، بهترین راه برای لایه برداری پوست حمام آب گرم می‌باشد که با استفاده از یک اسکراب قوی اما ملایم لایه برداری کامل بدن خود را انجام دهید. به یاد داشته باشید همه جا را بشویید، به خصوص نقاطی که مستعد ایجاد لکه‌های زبر هستند(زانو، آرنج، پا و موارد مشابه).

کلینیک زیبایی نیکان با انجام خدمات جوانسازی پوست آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

Source: https://www.johnsonsbaby.com