بایدها و نبایدهای پس از لیزر

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

پزشک دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت از پوست پس از لیزر درمانی به شما می دهد. به طور کلی، برای کمک به بهبود پوست و جلوگیری از عوارض جانبی باید موارد زیر را انجام دهید.

از کمپرس‌های خنک استفاده کنید

یک دستمال تمیز و نرم را با آب خنک خیس کنید و هر بار چند دقیقه روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. همچنین می توانید از کیسه یخ پیچیده شده در حوله کاغذی استفاده کنید. این روش به کاهش تورم و درد موقت پس از لیزر موهای زائد کمک می کند.

کرم‌های تجویزی را طبق دستور استفاده کنید

پزشک شما ممکن است یک کرم استروئیدی برای کمک به کاهش هر گونه درد و ناراحتی پس از درمان شما تجویز کند. همچنین ممکن است از استامینوفن (تیلنول) یا داروهای ضد التهابی برای تسکین درد استفاده کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

از آنجایی که پوست شما پس از لیزر موهای زائد حساس می شود، پزشک توصیه می کند که از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

آیا می توانم بعد از لیزر موهای زائد اصلاح کنم؟

قبل از آن اصلاح کنید تا از درمان هدفمندتر اطمینان حاصل کنید .در حالی که می توانید پس از لیزر موهای زائد نیز اصلاح کنید، پس از رفع قرمزی یا تغییر رنگ پوست، حتما چندین ساعت صبر کنید.

مراقبت‌هایی که بعد از لیزر موهای زائد انجام نمی‌شود

دانستن نحوه مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد برای کاهش عوارض جانبی بسیار مهم است، اما باید بدانید که چه کارهایی را پس از انجام لیزر انجام ندهید.

• برنزه نکنید،این ممکن است خطر هیپوپیگمانتاسیون (لکه های روشن) و همچنین سوختگی را افزایش دهد.
  • از لوسیون‌های برنزه کننده استفاده نکنید، اگرچه این محصولات به ظاهر بی ضرر هستند، اما می توانند برای پوستی که به تازگی تحت لیزر درمانی قرار گرفته است، تحریک کننده باشد. ممکن است بثورات، سوختگی و برآمدگی را تجربه کنید.
  • از استفاده از لوسیون های دارای عطر یا عطر در ناحیه درمان خودداری کنید. اینها ممکن است باعث قرمزی یا تغییر رنگ و تحریک پوست شوند.
  • حداقل برای چند روز از اسکراب بدن خودداری کنید، زیرا می تواند پوست شما را تحریک کند.

www.healthline.com