مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی مو و هر آنچه باید بدانید

مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی یک روش درمانی است که در آن ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکبیات آمینواسیدی مورد نیاز برای مو به پوست سر تزریق می‌شوند.

این روش اجزای تغذیه‌کننده فولیکول‌های مو را قادر می‌سازد تا به راحتی در مو بنشینند. با این روش ریزش مو قابل درمان می‌باشد، زیرا موهای نازک را ضخیم، ریزش مو را متوقف و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

به طور کلی بانوان اندکی از موهای خودشان احساس رضایت می‌کنند. امروزه موهای ما به شکل گسترده‌ای به دلیل شرایط محیطی مانند هوا، آب و بسیاری موارد دیگر آلوده می‌شوند از عوامل تاثیرگذار دیگر می‌توان به استرس و اختلالات خواب نیز اشاره کرد.

همه موارد ذکر شده به طور قطع تاثیر ویژه‌ای بر زیبایی طبیعی می‌گذارند. مو از جمله اولین بخش‌هایی از بدن می‌باشد که از تغییرات بدن تاثیر می‌پذیرد. پیشگیری از مشکلات مو از مقابله با نتایج فعلی آسان‌تر است. هرچند تعداد اندکی از افراد از روش‌های حفاظتی استفاده می‌کنند.

مردم تنها زمانی شدت اهمیت شرایط را درک می‌کنند که ریزش مو شروع شده و موی آن‌ها آسیب دیده باشد. روش‌های زیادی از جمله مزوتراپی در حل این مشکلات قابل استفاده است.

مزوتراپی مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزوتراپی مو یک روش تزریق مستقیم ویتامین‌ها، مواد معدنی مانند کلسیم، زینک، آهن، پتاسیم، منگنز، سلنیوم، مس آمینواسیدها، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست و همچنین گسترش‌دهنده‌های سطحی مورد نیاز برای رشد و نمو مو در پوست سر می‌باشد.

این روش روشی بسیار موثر برای مو و پوست سر است. مزوتراپی یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می‌شود.

می‌توانید با این روش با بسیاری از مشکلات مقابله کنید مزوتراپی می‌تواند باعث تغذیه فولیکول‌های مو، از بین بردن شوره سر و مواردی از این دست شود مزوتراپی یک روش درمانی است که توسط متخصص با تجربه انجام می‌شود.

تزریق میکرو با استفاده از داروهای خاص حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای رشد مو و رشد مو کمک می کند.

نشانه‌هایی که نشان می‌دهد مزوتراپی برای شما لازم است؟

  •  ریزش بیش از حد مو
  •  شوره سر
  •  کاهش حجم در ناحیه پایه
  •  افزایش شکنندگی مو
  •  پوست سر خراشیده و خشک
  •  سبوره پوست سر مربوط به غدد سباسه

آیا در طول فرایند تزریق در مزوتراپی دردی را احساس می‌کنیم؟

بله، درد یکی از اصلی‌ترین معایب مزورتراپی به حساب می‌آید. اما به طور کلی این درد به آستانه درد فرد بستگی دارد. اکسیپوت (پشت سر) و پشت گوش از حساس‌ترین ناحیه‌های تزریق به حساب می‌آیند. بهتر است در دوران قائدگی اقدام به مزوتراپی نکنیم زیرا در این دوره درد بیش‌تری را احساس می‌کنید در جمع بندی برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت مزوتراپی همراه با درد بوده اما میزان این درد به طور کلی مریوط به آستانه تحمل درد فرد می‌باشد.

مزایای مزوتراپی چیست؟

قبل از انجام مزوتراپی آگاهی به مزایا و معایب آن بسیار لازم و ضروری می‌باشد. مهم‌ترین مزیت میزوتراپی رساندن مواد مفید به فولیکول‌های مو به کمک تزریق می‌باشد بایر توجه کنید هیچ شامپو ماسک و دارویی همچین چیزی را برای شما مهیا نمی‌سازد.

به علاوه می‌توان به یک مزیت برتر دیگر نیز اشاره کرد، این مزیت، مزیت صرفه‌ جویی در زمان شما می‌باشد مزوتراپی مو چیزی حدود ۲۰ الی ۴۰ دقیقه زمان ‌می‌برد این در حالی است که برای ایجاد تاثیر مشابه توسط شامپوها و مواد مشابه نیازمند چندین و چند هفته مراقبت روزانه می‌باشیم نتایج و تغییرات حتی بعد از اولین تزریق قابل مشاهده می‌باشد اما نتایج به طور کامل ۳ الی ۴ هفته بعد مشاهده می‌شود.

معایب مزوتراپی چیست؟

حتی یک متخصص ویژه نیز نمی‌تواند تضمین کند که به احتمال ۱۰۰ درصد این فرایند موهای ضعیف را به زندگی برمی‌گرداند. به‌ علاوه سه مورد دیگر نیز قابل بررسی می‌باشند، بعضی افراد به راحتی درد را تحمل می‌کنند و برای برخی دیگر این درد یک عذاب واقعی به شمار می‌رود.

باید توجه داشت که شدت درد به میزان مهارت و تجربه متخصص نیز مرتبط می‌باشد. از دیگر از معایب آن می‌توان به ورم پوست اشاره کرد. احتمال ورم پوست در نواحی تزریق وجود دارد به‌علاوه ممکن است در این نواحی شاهد خارش و پوست پوست شدن پوست سر باشید.

راه‌ های مراقبت بعد از تزریق

• بعد از اتمام فرایند زخم‌های کوچکی در اثر تزریق به جا می‌ماند که به زمان کوتاهی برای بهبود نیاز دارد. • موهای خود را به مدت ۳ الی ۴ روز با شامپو نشویید، آب و شامپو بر روند بهبود تاثیر منفی می‌گذارند و در فرایند درمان تاخیر ایجاد می‌کنند. • از استخر و سونا برای حداقل ۷ روز استفاده نکنید. • به هیچ وجه نواحی تزریق را تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافتند ماساژ ندهید. • به مدت ۲ الی ۳ روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید. • شنا نکنید و تا ۱ ساعت پس از مزوتراپی دوش نگیرید.

آیا مزوتراپی تصمیم درستی برای من به شمار می‌رود؟

این پروسه به شما کمک می‌کند تا با طیف وسیعی از مشکلات مرتبط با مو و پوست سر مقابله کنید. باید توجه داشته باشید مزوتراپی امکان تغییر شرایط را ندارد قبل از تصمیم به انجام مزوتراپی با افرادی که قبلا اقدام به این کار کرده‌اند صحبت کرده و از نظرات و احساسات آن ها استفاده کنید.

نتیجه نهایی

مزوتراپی یک روش عالی برای بهبود شرایط و وضعیت مو به شمار می‌رود. این کار علاوه بر تاثیرگذاری بر سلامت مو تاثیرات مثبتی بر ظاهر آن را نیز می‌گذارد. اما فراموش نکنید تنها با مراجعه به متخصص حرفه‌ای میتوانید اثر دلخواه خود را بر موهایتان مشاهده کنید. به منظور دریافت انواع خدمات مو، به کلینیک زیبایی نیکان مراجعه نمایید.

Source: https://www.handeulusal.com/hair-mesotherapy