مزوتراپی مو

ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلات پوست و مو در دنیا است و ناشی از اختلالات هورمونی و برخی از بیماری ها و مشکلات ژنتیکی است.

یکی از روش های درمان جهت ریزش مو مزوتراپی است که روشی نسبتا نوین است و کم تهاجمی محسوب می شود و باعث توقف ریزش مو و تحریک رشد موها میشود ، در مزوتراپی ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست تزریق می شود ، این مواد شامل ویتامین ها ، آنزیم ها ، هورمون ها و فاکتورهای رشد و دیگر عواملی است که می تواند به درمان آلوپسی (ریزش مو یا طاسی سر) کمک کند. این مواد به لایه میانی پوست (درم) تزریق می شود ، این لایه حاوی رشته های کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید که باعث انعطاف پذیری پوست می گردد و فولیکول های مو هم در این قسمت وجود دارند. (فولیکول های مو محلی است که باعث رشد تارهای مو می گردد و از سطح پوست بیرون آمده و بخشی از مو را که ما می بینیم ساقه مو است.)

مزوتراپی برای چه افرادی توصیه می شود:

آلوپسی آندروژنی ، ریزش موی سکه ای ، ریزش ناشی از استرس(مثل ریزش مو زمان بارداری) ، مشکلات ساقه مو ، کاهش سرعت رشد مو

فواید مزوتراپی

• جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول های مو
  • تنظیم ترشح چربی پوست
  • تغذیه و بهبود خون رسانی به فولیکول های مو
  • از این روش می توان برای قبل و بعد از کاشت مو برای بهبود نتایج کاشت استفاده نمود

آمدگی لازم قبل از مزوتراپی

• روز تزریق حتما حمام نمایید
  • از یک هفته قبل از تزریق از داروهای آسپرین و ضدالتهابی مثل ایبوبروفن استفاده نکنید
  • از مواد تقویت کننده مو و حالت دهنده های مو ۲۴ ساعت قبل و ۲۴ ساعت بعد از تزریق استفاده نکنید

مراقبت های بعد از مزوتراپی

• تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق حمام نروید و دوش نگیرید
  • جهت استحمام از آب داغ یا خیلی گرم استفاده نکنید زیرا باعث کبودی در محل تزریق می شود
  • آب و مایعات فراوان بنوشید
  • در ۹۰ درصد از افراد پس از ۴ جلسه درمان ریزش متوقف میشود و بعد از ۳ جلسه شاهد کاهش ترشح چربی اضافه در پوست سر خواهیم بود و بعد از حدود ۳ ماه شاهد رشد مجدد موهای خود هستید.
  • تعداد جلسات درمان کاملا به شرایط فرد بستگی دارد و بین ۸ الی ۱۴ جلسه متغیر خواهد بود. تعیین فواصل بین جلسات به عهده پزشک است.

عوارض مزوتراپی

• التهاب ناحیه تحت درمان که بسیار نادر و خیلی زود و خود به خود برطرف میشود