نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

تابستان نزدیک است و با تغییر فصل، روزهای ساحلی، باربیکیو، استخرهای شنا زمان زیادی در زیر نور آفتاب سپری می‌کنید!

بیرون بودن و لذت بردن از هوای گرم یکی از بهترین قسمت‌های این فصل است. با این حال، اگر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت نکنید، ممکن است در نهایت دچار سوختگی شوید.

علاوه بر هرگونه ناراحتی فوری ناشی از آفتاب سوختگی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می‌تواند باعث آسیب جبران ناپذیر به پوست شود. این آسیب شامل: لکه‌های تیره و چین و چروک است. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، آفتاب سوختگی، همچنین شانس ابتلا به سرطان پوست – شایع‌ترین سرطان در سراسر جهان را افزایش می‌دهد. در واقع، از هر 5 آمریکایی، 1 نفر در سن 70.1 سالگی به سرطان پوست مبتلا می‌شود.

نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان

بنابراین چگونه می‌توان از آفتاب سوختگی جلوگیری کرد، آسیب پوست را کاهش داد و از سرطان پوست جلوگیری کرد؟ در اینجا نکاتی برای محافظت از پوست در تابستان و در تمام طول سال آورده شده است:

ضد آفتاب بزنید.

اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید همان چیزی است که به پوست آسیب می‌رساند. چه هوای بیرون آفتابی باشد چه ابری، مهم است که از پوست خود در برابر این اشعه‌های فرابنفش محافظت کنید. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از کرم ضد آفتاب است.

اطمینان حاصل کنید که روی برچسب “طیف گسترده” نوشته شده است، به این معنی که به محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB کمک می‌کند. برای بیشترین محافظت از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. و فراموش نکنید که تاریخ انقضا را بررسی کنید!
کرم ضد آفتاب را زیاد بمالید و اگر عرق کرده‌اید یا بعد از شنا دوباره استفاده کنید.

کلاه بگذارید

پوشیدن کلاهی با لبه حداقل 2 یا 3 اینچی، نور خورشید را از صورت شما دور نگه می‌دارد. همچنین در نظر داشته باشید که بقیه بدن خود را با لباس بپوشانید. لباس پوشانندگی ثابتی را فراهم می‌کند و مانند کرم ضد آفتاب در نهایت از بین نمی‌رود.

عینک آفتابی بزنید

در تمام طول سال با استفاده از عینک آفتابی عینک آفتابی از چشمان خود و پوست لطیف اطراف آن‌ها محافظت کنید. عینک آفتابی با فریم بزرگ بهترین محافظت از پوست اطراف چشم است.

آفتاب نگیرید

حتی اگر از ضد آفتاب استفاده کنید. قرار گرفتن عمدی خود در معرض نور خورشید برای مدت طولانی هرگز ایده خوبی نیست، اگر در سایه، زیر درخت یا چتر ساحل بمانید، بسیار شادتر (و خنک‌تر) خواهید بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از اشعه‌های فرابنفش خورشید حتی زمانی که در سایه هستید همچنان عبور می‌کنند، بنابراین از کرم ضد آفتاب غافل نشوید.

در برابر انواع دیگر سوختگی‌ها نیز محافظت کنید.

فقط آفتاب نیست که می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. همچنین باید اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر سوختگی‌های تصادفی انجام دهید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

اگر ماشین خود را در مکانی آفتابی پارک می‌کنید، روی صندلی ماشین و فرمان را بپوشانید تا در هنگام لمس خنک‌تر بمانند.
هنگام عبور از ماسه داغ در ساحل یا هنگام قدم زدن در لبه استخر از دمپایی استفاده کنید.

از منقل‌های داغ باربیکیو دوری کنید و از دستکش‌های فر محکم برای باز کردن گریل و هنگام چرخاندن غذا استفاده کنید.

مشاورین ما در مرکز پوست و زیبایی نیکان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای نوبت دهی یا مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۱ یا ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۶ تماس بگیرید.