پنج باور اشتباه درباره سلامت پوست

پنج باور اشتباه درباره سلامت پوست

پنج باور اشتباه درباره سلامت پوست

محصولات زیبایی و سلامت پوست ممکن است گاهی اوقات برای سلامتی شما مضر باشند. پوست بزرگ‌ترین و حساس‌ترین عضو بدن در مقابله با اثرات خارجی محسوب می‌شود در این مقاله به چند اشتباه درباره سلامت پوست اشاره می‌کنیم.

باورهای اشتباه درباره سلامت پوست

  • باور غلط: بخش عمده ای از بیماری‌های پوستی از کبد منشا می‌گیرد.

حقیقت: بیماری‌های پوستی ناشی از اختلال در عملکرد یا عملکرد نادرست کبد نیستند. برعکس، تعداد بسیار کمی از بیماری‌های پوستی مربوط به کبد است.

  • باور غلط: آکنه بعد از ازدواج یا زایمان از بین می‌رود.

حقیقت: آکنه می‌تواند برای مدتی کوتاه یا 3 تا 5 سال باقی بماند. با این حال، این مشکل ممکن است تقریباً تا 40 سالگی ادامه یابد. آکنه دلایل بسیاری مانند عادات غذایی، عوامل ژنتیکی و دیگر موارد را شامل می‌شود و این باور که آکنه پس از ازدواج یا زایمان از بین می‌رود، درست نیست. باید به خاطر داشت که این مشکل لزوماً باید توسط یک پزشک درمان شود.

  • باور غلط: بوتاکس سم مار است.

حقیقت: ماده فعال بوتاکس «سم بوتولینوم» است. بر خلاف باور غلط رایج، بوتاکس زهر مار نیست. سم بوتولینوم ترشح باکتری است که می‌تواند باعث پوسیدگی در غذاهای کنسرو شود. این ماده از دهه 1970 به طور ایمن برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است.

  • باور غلط: لیزر درمانی باعث سرطان می‌شود.

واقعیت: دستگاه‌های مورد استفاده در لیزردرمانی خطر ابتلا به سرطان را ایجاد نمی‌کنند، زیرا پرتوهای رادیواکتیو ساطع نمی‌کنند.

  • هر چیز گیاهی بی خطر و سالم است.

واقعیت: ما بسیاری از محصولات گیاهی را با این تفکر به راحتی روی پوست خود استفاده می‌کنیم با این حال، باید به خاطر داشت که محتوای کاملاً گیاهی به معنای سالم بودن محصول نیست. بارزترین نمونه این مثال سیگار می‌باشد که با وجود محتوای کاملا گیاهی محصول سرطانی می‌باشد.

مشاورین ما در مرکز پوست و زیبایی نیکان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای نوبت دهی یا مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۱ یا ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۶ تماس بگیرید.