پیلینگ مکانیکی و اثرات آن

پیلینگ مکانیکی و اثرات آن

پیلینگ مکانیکی و اثرات آن

این دستگاه با استفاده از پودر اکسید آلومنیوم روی سطح پوست ایجاد سایش‌های مکانیکی می‌کند و در نتیجه باعث از بین بردن بافت‌های مرده پوست و فعال سازی روند ترمیم پوست می‌شود. به علاوه باعث شکستن مقاومت پوستی برای همکاری با سایر روش‌های درمانی پوستی می‌گردد. پیلینگ مکانیکی برای از بین بردن جای جوش، جوانسازی پوست، درمان لک‌های پیری و حاملگی، کوچک کردن منافذ پوستی، از بین بردن جوش‌های سرسیاه و تا حدودی برای درمان ترک‌های پوستی موثر می‌باشد. این روش همچنین در لایه برداری پوست‌های چرب نیز موثر می‌باشد.

لایه برداری مکانیکی به منظور طراوت و صاف کردن پوست است. پوست پس از لایه برداری مکانیکی بهتر می‌تواند مواد را جذب کند و اندازه منافذ کاهش می‌یابد. پاکسازی شدید را می‌توان یک بار در هفته یا یک بار در ماه بسته به وضعیت پوست انجام داد. لایه برداری منظم مکانیکی باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود. به طور متوسط، پوست هر 28 روز یکبار تجدید می‌شود.

اثرات مثبت پیلینگ مکانیکی:

• پوست صاف‌تر، و چین و چروک‌ها صاف می‌شوند
• برداشتن بافت کراتینوز (هیپرکراتوز)
• از بین بردن آسیب سلولی و لکه‌های رنگدانه ناشی از نور
• کاهش اندازه منافذ
• افزایش آزادسازی رشد فیبروبلاست پایه برای تشکیل الیاف کلاژن و الاستین
• نرم شدن جوش‌ها و پاپول‌ها که تمیز کردن پوست آسیب دیده را آسان‌تر می‌کند

پوست ناصاف

افراد با این نوع پوست می‌توانند هفته‌ای یکبار با استفاده از یک لایه بردار مکانیکی بر روی پوست و با حرکات نرم و دایره‌ای وضعیت پوست خود را بهبود بخشند. عوامل لایه بردار به باز کردن منافذ کمک می‌کنند تا تجمع مایعات بی‌ضرر که به عنوان زخم‌های سبوم یا کومدو نیز شناخته می‌شود، تخلیه شود. پس از یک روش پاکسازی فشرده، پوست شاداب و رنگ سالم به دست می‌آورد.

پوست حساس و خشک

اگر این نوع پوست را دارید، فقط باید از مواد لایه بردار ملایم با ذرات لایه بردار بسیار ریز و گرد استفاده کنید. پاکسازی یک بار در ماه توصیه می‌شود، اما نه بیشتر، زیرا پوست حساس نباید بیش از حد تحت فشار باشد. پس از انجام لایه برداری مکانیکی، ماسک مراقبت از پوست، پوست حساس را تسکین می‌دهد و بنابراین استفاده از این نوع ماسک‌ها موارد مشابه توصیه می‌شود.

پوست بالغ و مردانه

انواع پوست در این دسته عمدتاً حساسیت کمتری دارند و برای عوامل لایه بردار با بافت درشت مناسب هستند. لایه برداری مکانیکی یک بار در هفته توصیه و باعث کاهش منافذ می‌شود پیلینگ مکانیکی به جلوگیری از رشد مو کمک می‌کند. برخی ممکن است مواد لایه بردار تهاجمی‌تری را که در بازار نیز موجود است ترجیح دهند.

مشاورین ما در مرکز پوست و زیبایی نیکان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. برای نوبت دهی یا مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۱ یا ۰۲۱۲۲۹۵۲۰۰۶ تماس بگیرید.