کاربرد و مزایای پلاسما جت چیست؟

کاربرد و مزایای پلاسما جت چیست؟

کاربرد و مزایای پلاسما جت چیست؟

با افزایش سن و یا در اثر عواملی همچون استعمال دخانیات، نور خورشید و سایر عوامل محیطی، چین و چروک‌هایی در اطراف چشم نمایان می‌شود و در مواردی نیز به صورت افتادگی پلک مشخص می‌شود. البته که امروزه روش‌های متنوع و زیادی برای برطرف کردن آن وجود دارد که یکی از تکنیک‌های مطمئن و جدید در این زمینه پلاسما جت می‌باشد.

پلاسما جت نوعی روش جوان سازی پوست بشمار می‌رود که با استفاده از دستگاهی به نام پلاسما جت انجام می‌شود که با تحریک سلول‌ها باعث ترمیم و زیبایی پوست می‌گردد. این روش برای اولین بار در سال 2014 برای برطرف کردن افتادگی پلک مورد استفاده قرار گرفت که پس از آن، به دلیل عوارض کم و ایمنی زیاد، مورد توجه بسیاری از افراد و پزشکان قرار گرفت.

پلاسما جت چه کاربردی دارد؟

پلاسما جت را می‌توان یک نوع ابزار درمانی با هدف جوان سازی و زیبایی پوست دانست که با استفاده از پلاسما، بافت‌های عمیق پوستی را مجددأ زنده و به کلاژن سازی ترغیب می‌کند. این روش را می‌توان پیشرفته‌ترین روش برای جوانسازی پوست دانست که به صورت وسیعی توسط افراد و متخصصین، مورد استقبال واقع شده است.

علاوه بر استفاده ساده، ایمن، موثر و بدون درد، باعث آبرسانی پوست و شفافیت و قوام آن نیز می‌شود. همچنین باعث کاهش چشم‌گیر چین و چروک و نقاط سیاه موجود در پوست خواهد شد. این نوع درمان بیشتر برای استفاده در نواحی کوچکی در صورت و دست، کاربرد دارد.

در این روش، نقاط ریزی از سطح پوست توسط دستگاه پلاسما جت سوزانده می‌شود البته تنها سطحی‌ترین بخش پوست آسیب خواهد دید و در نتیجه آن، اسکار به جا نمی‌ماند و به دلیل تبخیر بخش‌هایی از لایه‌های عمقی، پوست جمع‌تر شده و عمق خطوط صورت کاهش یافته و منافذ پوست نیز کوچک‌تر خواهد شد و در نهایت پوست بخش مورد نظر لیفت می‌شود. ترمیم نواحی سوخته شده توسط پلاسما جت، یک هفته به طول می‌انجامد.

پلاسما چیست؟

پلاسما به حالتی از ماده گفته می‌شود که نه جامد بوده و نه مایع و گاز، بلکه چیزی شبیه گاز ولی با حرارت شدیدتر می‌باشد. البته تفاوت پلاسما و گاز در این است که گاز خاصیت رسانا ندارد در صورتی که، پلاسما رسانایی قوی است که در تماس با سایر مواد به سرعت سرد می‌شود. پس به طور کلی می‌توان پلاسما را اینگونه تعریف کرد؛ پلاسما شبه گازی است یونیزه شده که اتم‌های آن با از دست دادن الکترون، به یون‌های مثبت تبدیل می‌شوند.

مکانیسم و نحوه انجام پلاسما جت

همانطور گفته شد در این روش جوانسازی، تیغ و برش، کاربردی ندارند و در واقع هیچ بخشی از پوست یا چربی قسمتی از پلک برداشته نمی‌شود بلکه با کمک پلاسما، قسمتی از پوست، به طور مستقیم از جامد به گاز تبدیل می‌شود. در واقع، مکانیسم عمل پلاسما جت، به صورت تصعید می‌باشد و به این طریق باعث لیفت و جمع شدن لایه‌های پوست می‌شود.

یکی از معروف‌ترین عمل‌هایی که توسط پلاسما جت انجام می‌شود، جراحی بلفاروپلاستی یا رفع افتادگی پلک است. این عمل به صورت برداشت بخشی از پلک و با ایجاد برش انجام می‌شده است که این امر مستلزم گذراندن دوران طولانی جهت درمان می‌باشد و در برخی از موارد ممکن بود جای بخیه‌ها بر روی پلک باقی بماند. اما اخیرا با وارد شدن دستگاه پلاسما جت به عرصه زیبایی و جوانسازی پوست، این عمل به سادگی هر چه تمام‌تر و کاملا بدون درد قابل انجام شده است.

دستگاه پلاسما جت، به دو روش اسکن و نقطه به نقطه، باعث تصعید لایه مورد نظر در سطح پوست و در نتیجه، جمع و سفت شدن ناحیه مورد نظر می‌شود. گرمایی که بوسیله این دستگاه در سطح پوست ایجاد می‌شود، باعث کلاژن سازی در سطوح زیرین پوست گردیده و پس از مدتی تبدیل به زخم می‌شود و بعد از چند روز به صورت کامل ترمیم شده و افتادگی پلک از بین خواهد رفت.

مزایای پلاسما جت

  1. از مهم‌ترین مزایای انجام پلاسما جت، جوانسازی و تقویت بافت‌های پوستی می‌باشد.
  2. درمان با روش پلاسما جت، نیازمند تعداد جلسات زیادی ندارد و حداکثر با یک تا دو جلسه، نتیجه مورد انتظار حاصل می‌شود. اغلب مراجعه کنندگان ما، تاثیر مثبت این روش را پس از جلسه اول به وضوح مشاهده می‌کنند.
  3. پوستی که تحت عمل پلاسما جت قرار می‌گیرد، علاوه بر اینکه پس از خوب شدن جای زخم این عمل، جوان و با طراوت می‌شود، با گذشت زمان و بصورت طبیعی نیز شروع به کلاژن سازی و افزایش الاستین خواهد کرد.
  4. علاوه بر موارد فوق، پلاسما جت یک روش امن و بسیار دقیق و با نتایج سریع می‌‌باشد.

پلاسما جت بر کدام نواحی موثر است؟

  • برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت، گردن، ناحیه‌‌ی ‌‌غبغب و دست‌ها
  • با هدف درمان جوش، اگزما و ورم پوست
  • کاهش لکه‌های ناشی از افزایش سن و خال‌‌های رنگی
  • لیفت پوست صورت در نواحی مختلف
  • ترمیم و مشکلات ناشی از رنگدانه‌ها مانند کک و مک، لک و ..
  • رفع ضایعات پوستی مانند زگیل، فیبروم و گوشت اضافه
  • برطرف کردن افتادگی در پلک‌‌ها
  • رفع تاتو و میکروپیگمنتیشن
  • درمان ترک‌های پوستی ناشی از بارداری و تغییر وزن
  • ترمیم جای سوختگی، اسکار و زخم
  • ترمیم و درمان آکنه‌های فعال و غیرفعال در سطح پوست

مدت زمان و تعداد جلسات لازم برای پلاسما جت

جلسات درمانی پلاسما جت حدود 10 تا 15 دقیقه به طول می‌انجامند. بیمار از حدود 30 ذقیقه قبل از عمل، از یک بی‌حس کننده موضعی برای کاهش سوزش و در ناشی از عمل استفاده می‌کند البته در مواردی ممکن است پزشک از آمپول بی‌حسی استفاده کند. تعداد جلسات مورد نیاز برای پلاسما جت، متناسب با نوع پوست، سن و میزان شل شدگی ناحیه مورد نظر می‌باشد اما به صورت میانگین، بین 1 تا 3 جلسه برای برطرف نمودن مشکلات پوستی مد نظر، کفایت می‌کند.

یکی از خدمات کلینیک زیبایی نیکان پلاسما جت می‌باشد. برای هماهنگی با کلینیک می‌توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-22952001 _ 021-22952006