کویتیشن بهترین روش لاغری موضعی

کویتیشن بهترین روش لاغری موضعی

کویتیشن بهترین روش لاغری موضعی

امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، رسیدن به تناسب اندام و رهایی از چربی‌های اضافی در بدن است و افراد چاق همواره به دنبال راهی هستند تا بتوانند وزن خود را کاهش دهند. اما مسلمأ تنها راه غلبه بر چاقی رژیم‌های سخت غذایی نیست و بهتر است در کنار رژیم اصولی، از ورزش و مشاوره نزد پزشک تغذیه نیز بهره برد.

اما برخی از مواقع قصد داریم ظرف مدت معینی به وزن ایده آل برسیم و یا اینکه ممکن است چربی‌های برخی از نقاط بدن مانند شکم و پهلو در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاوم شده باشند در این صورت بهتر است از روش‌های کمکی برای لاغر شدن و حذف چربی‌های موضعی استفاده کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه کویتیشن است که بدون نیازی به انجام عمل جراحی، چربی‌های انباشته شده در نقاط مختلف بدن را از بین می‌برد.

کویتیشن چیست؟

کویتیشن یک روش درمانی جدید و غیر تهاجمی است که اثر زیادی در برطرف نمودن چاقی موضعی و رفع سلولیت دارد. در این روش و با استفاده از دستگاه مخصوص، چربی‌های جمع شده در نقاطی مانند شکم، ران، باسن و زانو را با کمک امواج مافوق صوت (اولتراسوند) مرتعش و سپس تخریب کرده و به حالت مایع تبدیل کرده و پس از آن از طریق ادرار، مدفوع و عرق دفع می‌شود و یا اینکه در ماهیچه‌ها سوزانده خواهد شد.

این روش نمی‌تواند جایگزین ورزش و رژیم‌های کم کالری شود بلکه فقط می‌تواند باعث شکل دهی و از بین بردن چربی‌های برخی نواحی و یا رفع سلولبت شود. در واقع این روش زمانی جواب می‌دهد که به طور همزمان، بیمار بتواند ورزش و رژیم غذایی کم‌چرب داشته باشد. نتیجه کویتیشن به صورت آنی بوده که البته کامل شدن این فرایند و مشاهده نتیجه نهایی چند روز زمان می‌برد.

کویتیشن بهترین روش لاغری موضعی

نحوه انجام عمل کویتیشن

متخصصان ما برای انجام عمل کویتیشن، به مراجعین خود توصیه می‌کنند که یک هفته پیش از انجام عمل، روزانه حدود 2 لیتر آب بنوشند و همچنین ناحیه مورد عمل را همیشه مرطوب نمایند، این آبرسانی، عمل را آسان‌تر و درصد موفقیت آن را بیشتر می‌کند.

در هنگام عمل کویتیشن، ژل مخصوصی را بر روی نواحی دارای چربی قرار می‌دهند و ابزار دستی مجهز به امواج اولتراسوند را به صورت دورانی بر روی قسمت‌های مورد نظر حرکت می‌دهند تا بوسیله آن، امواج مافوق صوت به بدن منتقل می‌شود و ارتعاشاتی را به منطقه درمانی ارسال می‌کند.

در اثر این ارتعاشات، حباب‌های ریزی به وجود می‌آید که در اثر برخورد به هم منفجر می‌شوند و امواج حاصله سلول‌های چربی را به تحرک وادار می‌کند و در نهایت از طریق دستگاه‌های مختلف دفع می‌شوند. معمولا پس از درمان به بیماران خود توصیه می‌کنیم که برای آزاد کردن انرژی حاصل از تخریب و دفع بهتر مایع حاصل از تجزیه سلول‌های چربی، ورزش‌های سبکی را در برنامه روزانه خود قرار دهند. مدت زمان هر جلسه درمان به روش کویتیشن، 20 تا 40 دقیقه می‌باشد که این زمان بسته به حجم اندام مورد نظر و مقدار چربی ذخیره شده متفاوت می‌باشد. تعداد جلسات لازم برای هر فرد یک دوره کامل 8 تا 12 جلسه‌ای می‌باشد.

مزایای استفاده از عمل کویتیشن

عمل کویتیشن به دلیل بدون درد بودن و عدم نیاز به بیهوشی و… بسیار محبوب و شناخته شده است. بهترین مزیت این روش، مشاهده نتایج آن پس از انجام اولین جلسه می‌باشد که البته در هر جلسه به نتایج بهتری نیز دست خواهید یافت این موضوع قابل توجه است که نتایج درمانی رابطه مستقیمی با سن، محل تجمع چربی‌ها، ساختار بافت چربی و متابلویسم فردی دارد. البته نقش رژیم غذایی صحیح و فعالیت بدنی مداوم را نیز در فرم دهی بدن هنگام استفاده از این روش را، نباید نادیده گرفت.

از دیگر مزیت‌های عمل کویتیشن این موضوع است که بدن تا 12 هفته بعد از عمل، همچنان به روند سوخت و ساز چربی‌ها ادامه می‌دهد که این امر نشان دهنده پایدار بودن کاهش وزن در بخش‌های عمل شده است. این روش همچنین باعث نرم شدن و جوان شدن پوست نیز خواهدشد. یکی از اثرات مهم کویتیشن، کلاژن سازی در زیر لایه عضله می‌شود که باعث فشرده شدن پوست در نواحی خاصی مانند بازو، پهلو، شکم، ران و باسن می‌شود و مانع از شل شدگی و افتادن پوست این مناطق خواهد شد.

معایب و ضررهای عمل کویتیشن

همانطور که اشاره کردیم، کویتیشن، یک روشن بدون درد، غیر تهاجمی و بدون زخم است که امواج اولتراسوند تنها بر روی سلول‌های چربی تاثیر گذار هستند و هیچ نوع آسیبی به سایر اندام‌ها و بافت‌های بدن نمی‌رسانند. اما این روش ممکن است باعث ایجاد قرمزی در سطح پوست شود که این عارضه موقتی بوده و ظرف مدت کمی برطرف می‌شود. همچنین حالت تشنگی شدید و تهوع نیز از دیگر عوارض کوتاه مدت کویتیشن محسوب می‌شود. سردرد و زانو درد نیز به عنوان معایب این روش لاغری موضعی به شمار می‌رود. علاوه بر این افراد زیر نیز نباید از روش لاغری به وسیله کویتیشن استفاده کنند:

1- بیماران قلبی و عروقی

2- افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و عفونت‌های پوستی

3- بیماران کلیوی

4- افراد دارای دیابت

5- بیمارانی که هرگونه وسایل الکترونیکی در بدن دارند.

6- افراد دارای فعالیت بدنی کم

7- افراد دارای پروتزهای فلزی مانند ایمپلنت

8- افراد باردار یا تحت درمان با داروهای ناباروری

9- زنان شیرده

بهتر است قبل از انجام این روش حتما با پزشک متخصص و مشاوران ما در این زمینه و درباره شرایط و موارد منع مصرف راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

نتیجه عمل کویتیشن

نتایج عمل کویتیشن به صورت آنی و دارای ماندگاری بالایی می‌باشد. پس از انجام یک جلسه درمان توسط عمل کویتیشن، اندازه دور بدن اغلب افراد، بین 2 تا 10 سانتی‌متر دچار تغییرات مثبت و کاهش شده است. البته همانطور که گفتیم، نتیجه حاصله، به عوامل مختلفی همچون، سن، نوع ساختار بافت چربی، متابولیسم فرد، تغییرات هورمونی و داروهای مصرفی بستگی دارد.

کلینیک زیبایی نیکان با انجام خدمات لاغری با دستگاه RF و کویتیشن آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد.